ziemniaki pieczone

Gdy jest chłodno budzi się tęsknota za czymś smacznym i ciepłym. Może to być zupa. A może to być inne smaczne danie, które przy akompaniamencie wyciskanego soku wielowarzywnego i chrupiącej zielonej sałaty wymieszanej z warzywami (np. pokrojonymi pomidorkami cherry, żółtą papryką i posypanej szczypiorkiem) będzie stanowić smaczny posiłek.

Ziemniaki wbrew przyklejonym im etykietkom (niezdrowe bo tuczą) są cennym źródłem potasu, magnezu, żelaza, białka i… błonnika! Mają też witaminę C, jednak podczas obróbki termicznej jej wartość ulega znacznemu obniżeniu, a ziemniaków na surowo raczej nikt nie jada. Jaki jest mój ulubiony przepis?

Aromatyczne, pachnące czosnkiem i rozmarynem pieczone ziemniaki robi się szybko i prosto. Gdy są młode nawet nie trzeba ich obierać (a nawet nie zaleca się). Obrać należy jedynie starsze ziemniaki. Takie właśnie miałam w lodówce.

ziemniaki z rozmarynem

Samo przygotowanie potrawy jest niezbyt skomplikowane: ziemniaczki kroimy na równe kawałki, płuczemy w misce by usunąć nadmiar skrobi, wrzucamy do miski i dodajemy przyprawy i oliwę.

Potem do pieca i czekamy (prawdziwa tortura z uwagi na roznoszące się po domu smakowite zapachy!). Upieczone ziemniaczki mają chrupką skórkę i miękki środek, są bardzo aromatyczne.

Smacznego! 🙂

——————————————————

Aktualizacja!

Na prośbę czytelników – oto kolejny, poszerzony, znacznie obszerniejszy od pierwszego, zbiór moich ulubionych zdrowych przepisów, sprawdzonych przeze mnie i stosowanych w moim codziennym żywieniu (soki, szejki, sałatki, zupy, warzywne dania na ciepło, desery bez cukru, lody, sosy i dressingi itd.) wraz z małymi sekretami mojej kuchni.

Moje zdrowe przepisy nie zawierają białej mąki, białego cukru, nadmiaru soli i nadmiernej ilości dodanego tłuszczu i cukrów prostych tam gdzie to zbyteczne. Nie zawierają mleka krowiego ani pszenicy (tam gdzie to możliwe stosuję ziarna bezglutenowe lub niskoglutenowe). Potrawy nadają się dla całej rodziny, w tym również dla dzieci w wieku szkolnym. Oparte są  w dużej mierze na filozofii nutritariańskiej (czerpania maksimum korzyści zdrowotnych z każdej spożywanej kalorii).

Ponieważ sama jestem mamą pracującą i nie mam czasu na długie przebywanie w kuchni, wszystkie moje przepisy kulinarne są niezmiernie szybkie i łatwe do wykonania, czas wykonania (czasowego osobistego zaangażowania w kuchenne prace) większości z nich nie przekracza kwadransa.

Opracowanie „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej” w formie e-booka (książki elektronicznej) zawiera 99 przepisów podzielonych na 10 rozdziałów.

okładkaOto co się w nich znajduje:

– Moja spiżarnia

– Śniadania

– Sałatki

– Zupy

– Dania na ciepło

– Sosy i dressingi

– Dodatki i przekąski

– Świeżo wyciskane soki

– Koktajle (smoothies)

– Desery i lody

 Smacznego!  :)

Cena opracowania to 19,90 zł.

dotpay

Jak zapłacić za opracowanie:

1. Zamówienia na e-booka można składać klikając tutaj [klik] – po włożeniu produktu do koszyka dostępne formy płatności to przelew bankowy lub płatność online (kartą, przelewem elektronicznym) albo za pobraniem (płatne przy odbiorze) jeśli wraz z e-bookiem nabywasz również produkty fizyczne.

2. Zapłać online poprzez bezpieczną platformę płatniczą Dotpay – szybkim przelewem elektronicznym lub kartą płatniczą klikając tutaj (wpisz proszę w okienku ID sprzedawcy 33105, wpisz kwotę 19,90 zł oraz opis transakcji „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej”, plik z materiałami zostanie wysłany na adres e-mail wpisany przez Ciebie podczas dokonywania płatności. Dostęp do pliku zostanie wysłany na Twój adres e-mail w ciągu 24 godzin po zaksięgowaniu wpłaty.

3. Zapłać klasycznym przelewem na konto autorki: Marlena Bhandari

50102055581111151408300033 wpisując w tytule przelewu nazwę pliku „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej” oraz (koniecznie!) Twój adres mailowy na jaki mam Ci wysłać plik. Dostęp do pliku zostanie wysłany na Twój adres e-mail w ciągu 24 godzin po zaksięgowaniu wpłaty.

4. Zapłać PayPalem, wysyłając należność ze swojego konta PayPal na adres mailowy kontakt[małpa]AkademiaWitalnosci.pl, kwota transakcji 19,90 zł,  opis transakcji „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej”.

Opracowanie niniejsze w formie pliku elektronicznego (e-booka) w formacie PDF zostanie wysłane na Twój adres mailowy. Jeśli chcesz możesz wydrukować treść pliku na swojej drukarce – bowiem plik elektroniczny nie jest wysyłany w formie papierowej.

Ważne! Jeśli masz adres e-mail w domenie yahoo, to podaj proszę adres do wysyłki pliku w jakiejkolwiek innej domenie, ponieważ yahoo nie dostarcza wiadomości z załącznikami i wracają one do mnie z powrotem jako niedostarczone!

Ziemniaki pieczone z czosnkiem i rozmarynem
Write a review
Print
Prep Time
15 min
Cook Time
1 hr
Prep Time
15 min
Cook Time
1 hr
Ingredients
  1. 1 kg ziemniaków
  2. odrobina oliwy z oliwek
  3. sól morska lub himalajska
  4. 1 łyżka suszonego rozmarynu lub kilka gałązek świeżego
  5. kilka ząbków czosnku
Instructions
  1. 1. Ziemniaki jeśli są starsze obieramy, młode zostawiamy ze skórką. Kroimy je na równe, niezbyt duże kawałki.
  2. 2. W misce z wodą płuczemy je kilka razy aby pozbyć się nadmiaru skrobi.
  3. 3. Po odcedzeniu z ostatniej kąpieli wrzucamy je z powrotem do miski, dodajemy sól, oliwę, ząbki czosnku przekrojone wzdłuż na pół i rozmaryn. Mieszamy łyżką by się dobrze wszystkie składniki wymieszały.
  4. 4. Następnie wysypujemy wszystko na blachę równą warstwą i wstawiamy na ok. godzinę do piekarnika nagrzanego na 180 stopni. W połowie pieczenia mieszamy.
  5. Gotowe!
Notes
  1. Jeśli lubimy bardziej przypieczone możemy przedłużyć nieco czas pieczenia.
Akademia Witalności http://www.AkademiaWitalnosci.pl/