fasolka

Niezwykle smakowite, aromatyczne, sycące i proste w wykonaniu danie. Prawie „raw” – fasolka choć wymaga zblanszowania pozostaje krucha i chrupiąca. Można zabrać ze sobą do pracy w szczelnie zamykanym pudełku. Świetne na domowe imprezy – smak cieszy podniebienie, a połączenie koloru zielonego i czerwonego cieszy oczy.

Jeśli użyjemy fasolki mrożonej przygotowanie dania zajmie nam raptem 15 minut.

Jeśli mamy świeżą fasolkę – należy doliczyć nieco czasu na jej opłukanie, odcięcie ogonków i pokrojenie na połówki.

Składniki na 3-4 porcje:
ok. 1/2 kg zielonej fasolki
kilka pomidorków cherry
garść siekanej zielonej pietruszki
garść siekanego szczypiorku lub 1 mała cebulka (czerwona, szalotka itd.)

Na sos:
1 łyżka oliwy extravergine lub lnianego
zmiażdżony ząbek czosnku
płaska łyżeczka łagodnej musztardy (miodowa, delikatesowa)
1-2 łyżki świeżo wyciśniętego soku z cytryny
sól morska lub himalajska, pieprz czarny mielony

 

1. Fasolkę umyć, odciąć ogonki, pokroić ją na kawałki. Jeśli mamy mrożoną pomijamy ten krok.

2. Następnie musimy fasolkę zblanszować. Najlepiej w parowarze ok 4-5 minut (jeśli mrożona to ok. 10min.) lub w garnku z lekko osolonym wrzątkiem 2-3 minuty (ale część witamin wtedy nam ucieknie). Konsystencja fasolki musi być „al dente”.

3. W międzyczasie kroimy pomidorki cherry na ćwiarteczki oraz robimy sos: do małego słoiczka wlewamy oliwę, sok z cytryny, dodajemy odrobinę soli i pieprzu, ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę i musztardę. Zakręcamy słoiczek i potrząsamy nim aby wymieszać składniki.

4. Zblanszowaną fasolkę przenosimy na durszlak i natychmiast hartujemy czyli schładzamy pod strumieniem zimnej wody, co pozwoli jej zachować piękny zielony kolor. Latem schładzamy fasolkę całkowicie, zimą można zostawić ją lekko letnią.

5. Przekładamy fasolkę na półmisek lub do szklanej miski. Przyprawiamy solą i pieprzem do smaku, dodajemy ćwiarteczki pomidorków cherry, posypujemy obficie siekaną pietruszką i szczypiorkiem (ew. dodajemy posiekaną cebulkę gdy nie mamy szczypiorku) oraz polewamy sosem.

Gotowe! Smacznego 🙂

——————————————————

Aktualizacja!

Na prośbę czytelników – oto kolejny, poszerzony, znacznie obszerniejszy od pierwszego, zbiór moich ulubionych zdrowych przepisów, sprawdzonych przeze mnie i stosowanych w moim codziennym żywieniu (soki, szejki, sałatki, zupy, warzywne dania na ciepło, desery bez cukru, lody, sosy i dressingi itd.) wraz z małymi sekretami mojej kuchni.

Moje zdrowe przepisy nie zawierają białej mąki, białego cukru, nadmiaru soli i nadmiernej ilości dodanego tłuszczu i cukrów prostych tam gdzie to zbyteczne. Nie zawierają mleka krowiego ani pszenicy (tam gdzie to możliwe stosuję ziarna bezglutenowe lub niskoglutenowe). Potrawy nadają się dla całej rodziny, w tym również dla dzieci w wieku szkolnym. Oparte są  w dużej mierze na filozofii nutritariańskiej (czerpania maksimum korzyści zdrowotnych z każdej spożywanej kalorii).

Ponieważ sama jestem mamą pracującą i nie mam czasu na długie przebywanie w kuchni, wszystkie moje przepisy kulinarne są niezmiernie szybkie i łatwe do wykonania, czas wykonania (czasowego osobistego zaangażowania w kuchenne prace) większości z nich nie przekracza kwadransa.

Opracowanie „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej” w formie e-booka (książki elektronicznej) zawiera 99 przepisów podzielonych na 10 rozdziałów.

okładkaOto co się w nich znajduje:

– Moja spiżarnia

– Śniadania

– Sałatki

– Zupy

– Dania na ciepło

– Sosy i dressingi

– Dodatki i przekąski

– Świeżo wyciskane soki

– Koktajle (smoothies)

– Desery i lody

 Smacznego!  :)

Cena opracowania to 19,90 zł.

dotpay

Jak zapłacić za opracowanie:

1. Zamówienia na e-booka można składać klikając tutaj [klik] – po włożeniu produktu do koszyka dostępne formy płatności to przelew bankowy lub płatność online (kartą, przelewem elektronicznym) albo za pobraniem (płatne przy odbiorze) jeśli wraz z e-bookiem nabywasz również produkty fizyczne.

2. Zapłać online poprzez bezpieczną platformę płatniczą Dotpay – szybkim przelewem elektronicznym lub kartą płatniczą klikając tutaj (wpisz proszę w okienku ID sprzedawcy 33105, wpisz kwotę 19,90 zł oraz opis transakcji „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej”, plik z materiałami zostanie wysłany na adres e-mail wpisany przez Ciebie podczas dokonywania płatności. Dostęp do pliku zostanie wysłany na Twój adres e-mail w ciągu 24 godzin po zaksięgowaniu wpłaty.

3. Zapłać klasycznym przelewem na konto autorki: Marlena Bhandari

50102055581111151408300033 wpisując w tytule przelewu nazwę pliku „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej” oraz (koniecznie!) Twój adres mailowy na jaki mam Ci wysłać plik. Dostęp do pliku zostanie wysłany na Twój adres e-mail w ciągu 24 godzin po zaksięgowaniu wpłaty.

4. Zapłać PayPalem, wysyłając należność ze swojego konta PayPal na adres mailowy kontakt[małpa]AkademiaWitalnosci.pl, kwota transakcji 19,90 zł,  opis transakcji „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej”.

Opracowanie niniejsze w formie pliku elektronicznego (e-booka) w formacie PDF zostanie wysłane na Twój adres mailowy. Jeśli chcesz możesz wydrukować treść pliku na swojej drukarce – bowiem plik elektroniczny nie jest wysyłany w formie papierowej.

Ważne! Jeśli masz adres e-mail w domenie yahoo, to podaj proszę adres do wysyłki pliku w jakiejkolwiek innej domenie, ponieważ yahoo nie dostarcza wiadomości z załącznikami i wracają one do mnie z powrotem jako niedostarczone!