brownie

Co robić gdy nagle zachce nam się dogodzić podniebieniu albo mają niespodziewanie przyjść goście? Zrobić migiem szybkie ciasto. Oczywiście oparte na zdrowych składnikach, bez mąki, cukru, jaj i mleka. Niemożliwe? Jak najbardziej możliwe. Oto przepis. Witariański, czyli bez pieczenia.

Wrzucamy do miksera szklankę orzechów włoskich lub orzechów pekan. Pekany są co prawda droższe, ale wyjątkowo delikatne w smaku, dlatego jeśli tylko macie dostęp to polecam właśnie pekany, bo ciasto wychodzi smaczniejsze i bardziej wytworne smakowo.

Pulsacyjnie mielimy w mikserze orzechy na dosyć drobne kawałki. Należy przy tym uważać, by nie zrobiła nam się całkiem mąka orzechowa.

Następnie dorzucamy szklankę daktyli bez pestek (najlepiej organicznych) i ponownie włączamy mikser aż daktyle się zmiksują z orzechami.

Do tej mikstury dodajemy 5 łyżek ciemnego kakao w proszku, 4 łyżki wiórków kokosowych, 2 łyżki miodu i szczyptę lub dwie soli morskiej lub himalajskiej. Miksujemy jeszcze raz wszystko, mikstura nie powinna jednak być całkiem gładką masą.

 

brownie

Przekładamy całość do foremki i ugniatamy dobrze rękoma. Wstawiamy na godzinę do zamrażalnika (lub na kilka godzin do lodówki). Dobrze schłodzone brownie będzie lepiej się kroić i nie będzie się kruszyć.
Takie ciasto smakuje wszystkim, jest zdrowe i nie ma cukru, mąki ani jajek czy mleka. Nie jest za słodkie. Można zapakować kawałki w folię i zabrać do pracy na drugie śniadanie lub na majówkę.

——————————————————

Aktualizacja!

Na prośbę czytelników – oto kolejny, poszerzony, znacznie obszerniejszy od pierwszego, zbiór moich ulubionych zdrowych przepisów, sprawdzonych przeze mnie i stosowanych w moim codziennym żywieniu (soki, szejki, sałatki, zupy, warzywne dania na ciepło, desery bez cukru, lody, sosy i dressingi itd.) wraz z małymi sekretami mojej kuchni.

Moje zdrowe przepisy nie zawierają białej mąki, białego cukru, nadmiaru soli i nadmiernej ilości dodanego tłuszczu i cukrów prostych tam gdzie to zbyteczne. Nie zawierają mleka krowiego ani pszenicy (tam gdzie to możliwe stosuję ziarna bezglutenowe lub niskoglutenowe). Potrawy nadają się dla całej rodziny, w tym również dla dzieci w wieku szkolnym. Oparte są  w dużej mierze na filozofii nutritariańskiej (czerpania maksimum korzyści zdrowotnych z każdej spożywanej kalorii).

Ponieważ sama jestem mamą pracującą i nie mam czasu na długie przebywanie w kuchni, wszystkie moje przepisy kulinarne są niezmiernie szybkie i łatwe do wykonania, czas wykonania (czasowego osobistego zaangażowania w kuchenne prace) większości z nich nie przekracza kwadransa.

Opracowanie „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej” w formie e-booka (książki elektronicznej) zawiera 99 przepisów podzielonych na 10 rozdziałów.

okładkaOto co się w nich znajduje:

– Moja spiżarnia

– Śniadania

– Sałatki

– Zupy

– Dania na ciepło

– Sosy i dressingi

– Dodatki i przekąski

– Świeżo wyciskane soki

– Koktajle (smoothies)

– Desery i lody

 Smacznego!  :)

Cena opracowania to 19,90 zł.

dotpay

Jak zapłacić za opracowanie:

1. Zamówienia na e-booka można składać klikając tutaj [klik] – po włożeniu produktu do koszyka dostępne formy płatności to przelew bankowy lub płatność online (kartą, przelewem elektronicznym) albo za pobraniem (płatne przy odbiorze) jeśli wraz z e-bookiem nabywasz również produkty fizyczne.

2. Zapłać online poprzez bezpieczną platformę płatniczą Dotpay – szybkim przelewem elektronicznym lub kartą płatniczą klikając tutaj (wpisz proszę w okienku ID sprzedawcy 33105, wpisz kwotę 19,90 zł oraz opis transakcji „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej”, plik z materiałami zostanie wysłany na adres e-mail wpisany przez Ciebie podczas dokonywania płatności. Dostęp do pliku zostanie wysłany na Twój adres e-mail w ciągu 24 godzin po zaksięgowaniu wpłaty.

3. Zapłać klasycznym przelewem na konto autorki: Marlena Bhandari

50102055581111151408300033 wpisując w tytule przelewu nazwę pliku „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej” oraz (koniecznie!) Twój adres mailowy na jaki mam Ci wysłać plik. Dostęp do pliku zostanie wysłany na Twój adres e-mail w ciągu 24 godzin po zaksięgowaniu wpłaty.

4. Zapłać PayPalem, wysyłając należność ze swojego konta PayPal na adres mailowy kontakt[małpa]AkademiaWitalnosci.pl, kwota transakcji 19,90 zł,  opis transakcji „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej”.

Opracowanie niniejsze w formie pliku elektronicznego (e-booka) w formacie PDF zostanie wysłane na Twój adres mailowy. Jeśli chcesz możesz wydrukować treść pliku na swojej drukarce – bowiem plik elektroniczny nie jest wysyłany w formie papierowej.

Ważne! Jeśli masz adres e-mail w domenie yahoo, to podaj proszę adres do wysyłki pliku w jakiejkolwiek innej domenie, ponieważ yahoo nie dostarcza wiadomości z załącznikami i wracają one do mnie z powrotem jako niedostarczone!

 

Szybkie ciasto Brownie (bez pieczenia)
Write a review
Print
Prep Time
1 hr
Cook Time
15 min
Prep Time
1 hr
Cook Time
15 min
Ingredients
  1. szklanka orzechów włoskich lub orzechów pekan
  2. szklanka daktyli bez pestek
  3. 5 łyżek ciemnego kakao
  4. 4 łyżki wiórków kokosowych
  5. 2 łyżki miodu
  6. szczypta lub dwie soli morskiej lub himalajskiej
Instructions
  1. 1. W mikserze rozdrabniamy orzechy na małe kawałki, dodajemy daktyle i mielimy jeszcze przed chwilkę. Następnie dorzucamy kakao, wiórki, miód i sól i blendujemy całość (nie za mocno aby nie wytworzyła się całkiem gładka masa)
  2. 2. Wykładamy masę do foremki i dobrze ugniatamy rękoma.
  3. 3. Wstawiamy na godzinę do zamrażarki lub kilka godzin do lodówki. Dobrze schłodzone brownie nie będzie się kruszyć przy krojeniu.
Akademia Witalności http://www.AkademiaWitalnosci.pl/