krwawa merry

Prosty, szybki, sycący szejk, dający w kilka minut naszemu organizmowi super energię. Taka wegańska „Krwawa Mary”. Od oryginału różni się jednak tym, że można konsumować w ilościach nieograniczonych, a każda kolejna spożyta szklaneczka podnosi jasność myślenia 😉

Najlepiej szejk pomidorowy „wchodzi” w drugiej części dnia (na drugie śniadanie, obiad, podwieczorek lub kolację). Doskonale sprawdza się w upalne dni – syci, gasi pragnienie i dostarcza mnóstwa cennych enzymów, witamin, soli mineralnych oraz błonnika. Można też podać gościom na imprezie, aby wywołać powszechne uwielbienie 😀 A oto przepis.


Do miksera wrzucamy:

– kilka dojrzałych i soczystych pomidorów obranych ze skórki i pokrojonych na kawałki (wykrawamy zdrewniały środek). Aby usunąć skórkę: czubek pomidora nacinamy niezbyt głęboko na krzyż  ostrym nożem i na kilka chwil zalewamy wrzątkiem, po czym odlewamy i ściągamy skórkę.
– seler naciowy – kilka nóżek pokrojonych na kawałki wraz z listkami. Kilka nóżek zachować do dekoracji.
– 1 cebulka (szalotka, czerwona – jaką lubicie) pokrojona w kostkę
– garść świeżej bazylii (lub jak nie mamy to natki pietruszki)
– jeśli pomidory nie były zbyt soczyste i bardziej zbite – można dodać parę łyżek filtrowanej (lub przegotowanej) zimnej wody

szejk pomidorowy

Proporcje pomidorów i selera można regulować według własnych upodobań. Blendujemy 1-2 minuty, następnie przyprawiamy sporą szczyptą soli himalajskiej (lub morskiej jak nie mamy) oraz szczyptą pieprzu cayenne lub czarnego. Jak ktoś lubi pikantne można dać dwie szczypty cayenne.

Przelewamy do jakiegoś efektownego naczynia np. wysokiej szklanki i wsadzamy do niej nóżkę selera (posłuży ona nam też do podjadania tych kawałków warzywnych, których blender ewentualnie dokładnie nie zmiksował)

Gotowe! Pijemy i chrupiemy 🙂

Smacznego!

——————————————————

Aktualizacja!

Na prośbę czytelników – oto kolejny, poszerzony, znacznie obszerniejszy od pierwszego, zbiór moich ulubionych zdrowych przepisów, sprawdzonych przeze mnie i stosowanych w moim codziennym żywieniu (soki, szejki, sałatki, zupy, warzywne dania na ciepło, desery bez cukru, lody, sosy i dressingi itd.) wraz z małymi sekretami mojej kuchni.

Moje zdrowe przepisy nie zawierają białej mąki, białego cukru, nadmiaru soli i nadmiernej ilości dodanego tłuszczu i cukrów prostych tam gdzie to zbyteczne. Nie zawierają mleka krowiego ani pszenicy (tam gdzie to możliwe stosuję ziarna bezglutenowe lub niskoglutenowe). Potrawy nadają się dla całej rodziny, w tym również dla dzieci w wieku szkolnym. Oparte są  w dużej mierze na filozofii nutritariańskiej (czerpania maksimum korzyści zdrowotnych z każdej spożywanej kalorii).

Ponieważ sama jestem mamą pracującą i nie mam czasu na długie przebywanie w kuchni, wszystkie moje przepisy kulinarne są niezmiernie szybkie i łatwe do wykonania, czas wykonania (czasowego osobistego zaangażowania w kuchenne prace) większości z nich nie przekracza kwadransa.

Opracowanie „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej” w formie e-booka (książki elektronicznej) zawiera 99 przepisów podzielonych na 10 rozdziałów.

okładkaOto co się w nich znajduje:

– Moja spiżarnia

– Śniadania

– Sałatki

– Zupy

– Dania na ciepło

– Sosy i dressingi

– Dodatki i przekąski

– Świeżo wyciskane soki

– Koktajle (smoothies)

– Desery i lody

 Smacznego!  :)

Cena opracowania to 19,90 zł.

dotpay

Jak zapłacić za opracowanie:

1. Zamówienia na e-booka można składać klikając tutaj [klik] – po włożeniu produktu do koszyka dostępne formy płatności to przelew bankowy lub płatność online (kartą, przelewem elektronicznym) albo za pobraniem (płatne przy odbiorze) jeśli wraz z e-bookiem nabywasz również produkty fizyczne.

2. Zapłać online poprzez bezpieczną platformę płatniczą Dotpay – szybkim przelewem elektronicznym lub kartą płatniczą klikając tutaj (wpisz proszę w okienku ID sprzedawcy 33105, wpisz kwotę 19,90 zł oraz opis transakcji „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej”, plik z materiałami zostanie wysłany na adres e-mail wpisany przez Ciebie podczas dokonywania płatności. Dostęp do pliku zostanie wysłany na Twój adres e-mail w ciągu 24 godzin po zaksięgowaniu wpłaty.

3. Zapłać klasycznym przelewem na konto autorki: Marlena Bhandari

50102055581111151408300033 wpisując w tytule przelewu nazwę pliku „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej” oraz (koniecznie!) Twój adres mailowy na jaki mam Ci wysłać plik. Dostęp do pliku zostanie wysłany na Twój adres e-mail w ciągu 24 godzin po zaksięgowaniu wpłaty.

4. Zapłać PayPalem, wysyłając należność ze swojego konta PayPal na adres mailowy kontakt[małpa]AkademiaWitalnosci.pl, kwota transakcji 19,90 zł,  opis transakcji „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej”.

Opracowanie niniejsze w formie pliku elektronicznego (e-booka) w formacie PDF zostanie wysłane na Twój adres mailowy. Jeśli chcesz możesz wydrukować treść pliku na swojej drukarce – bowiem plik elektroniczny nie jest wysyłany w formie papierowej.

Ważne! Jeśli masz adres e-mail w domenie yahoo, to podaj proszę adres do wysyłki pliku w jakiejkolwiek innej domenie, ponieważ yahoo nie dostarcza wiadomości z załącznikami i wracają one do mnie z powrotem jako niedostarczone!