kasza jaglana

Kasza jaglana zwana czasem słusznie Królową Kasz jest niezmiernie cennym składnikiem diety człowieka długowiecznego i przewlekle zdrowego: w przeciwieństwa do kaszy z jęczmienia, pszenicy czy żyta, kasza jaglana otrzymywana z prosa jako jedyna z kasz działa bowiem na nasz organizm alkalizująco, dzięki czemu oczyszcza organizm z toksyn, działa antydepresyjnie, antyrakowo, wzmacniając potężnie nasz układ odpornościowy. Te niepozorne żółciutkie kuleczki usuwają też z organizmu nadmiar wilgoci i zalegających śluzów.

Babcie dawały je swego czasu swoim bliskim na przeziębienia, dieta jaglana przez kilka dni wystarczyła, aby postawić każdego na nogi bez antybiotyków 🙂

SAMSUNG DIGITAL CAMERAKasza jaglana jako jedyna z kasz wzmacnia też nasze stawy, włosy i paznokcie dzięki zawartości  niezmiernie rzadko występujących w żywności krzemionkom. Nie zawiera obciążającego system trawienny glutenu, ma za to dużo białka (ok. 11%), witamin z grupy B oraz cennych aminokwasów (tryptofan), minerałów (wapń, magnez, fosfor, potas, żelazo), antyoksydantów oraz  lecytynę. Zawiera węglowodany w postaci złożonej, czyli bardzo przyjaznej dla organizmu, ponieważ powoli uwalniając się do krwi podczas trawienia zapewniają mózgowi stały dopływ energii, niwelując na długo uczucie głodu. Kasza jaglana pomaga schudnąć!

Jak wszystko co dla organizmów ludzkich zdrowe i pożyteczne, kasza jaglana jest (tak, zgadliście!) ciężko dostępna w zwykłym spożywczaku za rogiem. Można ją kupić głównie w sklepach ze zdrową żywnością lub na stoiskach ze zdrową żywnością w większych marketach lub hipermarketach i sklepach sieci Społem albo w internecie. Ponieważ dosyć łatwo chłonie wilgoć najlepiej przechowywać ją w szczelnie zamkniętym pojemniku lub słoiku.

Można jeść ją na różne sposoby, dzisiaj przepis na słodko. Znakomite danie na śniadanko, jak również podwieczorek lub kolację – jaglanka z jagodami.

 

 Proporcje dla 3 osób:
1. Zagotować ok. szklankę płynu – wody pół na pół z mlekiem migdałowo-kokosowym. Można też użyć mleko migdałowo-kokosowe pół na pół lub ew. z mlekiem świeżym niepasteryzowanym krowim, a jeszcze lepiej świeżym kozim jeśli macie dostęp.
2. Wsypać ok. 130 gram przepłukanej na sicie kaszy jaglanej (dałam 1/3 opakowania 400-gramowego), dodać szczyptę soli morskiej. Gotować na małym ogniu do miękkości mieszając od czasu do czasu ok. 25-30 minut, gdy za mocno zgęstnieje, a jeszcze nie jest miękka – można dolać jeszcze nieco wody lub mleka. Konsystencja ma być kremowa.


3. Po zestawieniu z gazu pozwalamy naszej jaglance nieco ostygnąć, a potem (opcjonalnie) osładzamy ją dodatkiem odrobiny dobrego miodu (lub syropu klonowego) do smaku.
4. Kaszę wykładamy na miseczki, oprószamy cynamonem i posypujemy obficie ulubionymi jagodami (ja miałam dzisiaj akurat pod ręką borówki amerykańskie, ale mogą być świeże jagody czarne lub świeże maliny).

Takie danie można też zabrać ze sobą do pracy w szczelnie zamykanym pudełku.

PYCHA! Spróbujcie koniecznie! Smacznego i na zdrowie! 🙂

——————————————————

Aktualizacja!

Na prośbę czytelników – oto kolejny, poszerzony, znacznie obszerniejszy od pierwszego, zbiór moich ulubionych zdrowych przepisów, sprawdzonych przeze mnie i stosowanych w moim codziennym żywieniu (soki, szejki, sałatki, zupy, warzywne dania na ciepło, desery bez cukru, lody, sosy i dressingi itd.) wraz z małymi sekretami mojej kuchni.

Moje zdrowe przepisy nie zawierają białej mąki, białego cukru, nadmiaru soli i nadmiernej ilości dodanego tłuszczu i cukrów prostych tam gdzie to zbyteczne. Nie zawierają mleka krowiego ani pszenicy (tam gdzie to możliwe stosuję ziarna bezglutenowe lub niskoglutenowe). Potrawy nadają się dla całej rodziny, w tym również dla dzieci w wieku szkolnym. Oparte są  w dużej mierze na filozofii nutritariańskiej (czerpania maksimum korzyści zdrowotnych z każdej spożywanej kalorii).

Ponieważ sama jestem mamą pracującą i nie mam czasu na długie przebywanie w kuchni, wszystkie moje przepisy kulinarne są niezmiernie szybkie i łatwe do wykonania, czas wykonania (czasowego osobistego zaangażowania w kuchenne prace) większości z nich nie przekracza kwadransa.

Opracowanie „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej” w formie e-booka (książki elektronicznej) zawiera 99 przepisów podzielonych na 10 rozdziałów.

okładkaOto co się w nich znajduje:

– Moja spiżarnia

– Śniadania

– Sałatki

– Zupy

– Dania na ciepło

– Sosy i dressingi

– Dodatki i przekąski

– Świeżo wyciskane soki

– Koktajle (smoothies)

– Desery i lody

 Smacznego!  :)

Cena opracowania to 19,90 zł.

dotpay

Jak zapłacić za opracowanie:

1. Zamówienia na e-booka można składać klikając tutaj [klik] – po włożeniu produktu do koszyka dostępne formy płatności to przelew bankowy lub płatność online (kartą, przelewem elektronicznym) albo za pobraniem (płatne przy odbiorze) jeśli wraz z e-bookiem nabywasz również produkty fizyczne.

2. Zapłać online poprzez bezpieczną platformę płatniczą Dotpay – szybkim przelewem elektronicznym lub kartą płatniczą klikając tutaj (wpisz proszę w okienku ID sprzedawcy 33105, wpisz kwotę 19,90 zł oraz opis transakcji „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej”, plik z materiałami zostanie wysłany na adres e-mail wpisany przez Ciebie podczas dokonywania płatności. Dostęp do pliku zostanie wysłany na Twój adres e-mail w ciągu 24 godzin po zaksięgowaniu wpłaty.

3. Zapłać klasycznym przelewem na konto autorki: Marlena Bhandari

50102055581111151408300033 wpisując w tytule przelewu nazwę pliku „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej” oraz (koniecznie!) Twój adres mailowy na jaki mam Ci wysłać plik. Dostęp do pliku zostanie wysłany na Twój adres e-mail w ciągu 24 godzin po zaksięgowaniu wpłaty.

4. Zapłać PayPalem, wysyłając należność ze swojego konta PayPal na adres mailowy kontakt[małpa]AkademiaWitalnosci.pl, kwota transakcji 19,90 zł,  opis transakcji „99 przepisów Kuchni Szybkiej i Zdrowej”.

Opracowanie niniejsze w formie pliku elektronicznego (e-booka) w formacie PDF zostanie wysłane na Twój adres mailowy. Jeśli chcesz możesz wydrukować treść pliku na swojej drukarce – bowiem plik elektroniczny nie jest wysyłany w formie papierowej.

Ważne! Jeśli masz adres e-mail w domenie yahoo, to podaj proszę adres do wysyłki pliku w jakiejkolwiek innej domenie, ponieważ yahoo nie dostarcza wiadomości z załącznikami i wracają one do mnie z powrotem jako niedostarczone!