Jesteś tu pierwszy raz i nie wiesz od czego zacząć? Kliknij Tutaj

Jak zrobić prawdziwy barszcz czerwony na zakwasie?


buraczki

Prawdziwy barszcz jest jak prawdziwy chleb – jest na zakwasie i jest robiony w domu. Żadne tam gotowe torebki, koncentraty czy szybkie kubki, do pięt nie dorastające oryginałowi i podrasowane sporą dawką chemii i cukru (albo syropu fruktozowo-glukozowego). Takim pseudobarszczykom podziękujemy 😉

Zakwas buraczany to prawdziwe błogosławieństwo dla naszych jelit, które szalenie się przyjaźnią z laktobakteriami (i to aż tak bardzo, że zwyczajnie nie wyobrażają sobie bez nich życia!). Zrobić w domu zakwas buraczany jest tak łatwo, że może je przygotować nawet ktoś, kto nie ma pojęcia zielonego o kucharzeniu. Nie wymaga też  naszego wielkiego zaangażowania czasowego. On się po prostu robi sam! Od czego zacząć? (więcej…)

Historia Haliny i jej zapomniana recepta na zdrowie i witalność


pioro

W zeszłym tygodniu dostałam maila od Haliny. Jej historia jest o tyle poruszająca, że Halina już raz parę lat temu odzyskała pełnię witalności i przekonała się o zbawiennym wpływie życia w zgodzie z Matką Naturą. Potem jednak Jej Niezmienne Prawa popadły w zapomnienie, a powróciły stare zgubne nawyki.

Czy trzeba wiele aby przypomnieć sobie gdzie leży źródło zdrowia? Z reguły samo życie wymusza na nas chwilę refleksji i zastanowienia: jakieś gwałtowne wydarzenia w naszym życiu to opcja najgorsza bo też i najbardziej bolesna. Zdecydowanie warto jednak zamiast biernie czekać na nie – zawczasu zaprosić do naszego życia wszystko co najpiękniejsze: zdrowie, odmłodzenie ciała i ducha, fantastyczną witalność. Jak się rodzą takie decyzje? Oddaję głos Halinie. (więcej…)

10 sposobów rujnowania Twojego zdrowia przez CUKIER


10 sposobów rujnowania Twojego zdrowia przez CUKIER *
 

1. Cukier postarza: powoduje utratę gęstości tkanki łącznej, degradację elastyny i kolagenu, wzrost wolnych rodników i oksydantów

2. Cukier odbiera męskość: powoduje obniżenie poziomu testosteronu na rzecz estrogenu

3. Cukier ogłupia: uzależnia, powoduje niepokój, depresję, kłopoty z pamięcią i uczeniem się

4. Cukier osłabia: spożycie 1 łyżeczki cukru blokuje Twój system odpornościowy na ponad godzinę
 
5. Cukier okrada: do strawienia cukru ustrój potrzebuje wapnia i magnezu m.in. z Twoich zębów i kości, cukier powoduje też niedobory witamin (z grupy B, wit. E) i mikroelementów (chrom, miedź) 
 

6. Spożycie cukru zwiększa ryzyko szeregu nowotworów: piersi, jajników, prostaty, przewodu pokarmowego, wątroby, płuc i innych organów

7. Cukier podnosi poziom homocysteiny, trójglicerydów i „złego” cholesterolu,
 
8. Cukier sprzyja zaparciom, hemoroidom, próchnicy, otyłości, napięciu przedmiesiączkowemu (zatrzymuje wodę w organizmie), policystycznym jajnikom (zaburza gospodarkę hormonalną), endometriozie, astmie, padaczce, ADHD, chorobom serca, krążenia i autoimmunologicznym, problemom ze skórą, tarczycą i stawami
 
9. Cukier sprzyja zaburzeniom przewodu pokarmowego: rozrost Candidy, choroba Crohna, zespół jelita drażliwego, kamienie żółciowe, owrzodzenie jelita grubego
 
10. Cukier sprzyja niedomaganiom oczu: krótkowzroczność, katarakta, zwyrodnienie plamki żółtej
 

* rafinowany przemysłowo (nie dotyczy cukrów występujących naturalnie np. w owocach).

cukier blokuje odpornosc

Najtańsza polisa zdrowotna


Twoja Zdrowotna Polisa Ubezpieczeniowa

Historia Emilii: zdrowa mama i zdrowe dzieciaki


pioro

Emilia napisała do mnie na początku sierpnia. Wymieniałyśmy się mailami przez kilka tygodni. Przez ten czas Emilia wykonała solidny kawał dobrej roboty: przestawiła na zdrowe tory dietę swoim dotychczas nieznoszącym warzyw dwóm szkrabom, a sama pozbyła się nawracającego zapalenia aftowego jamy ustnej dręczącego ją od kilku lat. Wzmocniła odporność i odzyskała tony energii! 🙂

Jak dokonała tych cudów w tak krótkim czasie siłami natury, bez pomocy leków czy suplementów? Poczytajcie. (więcej…)

Wasze historie: historia Renaty


pioro

Czy da się rzucić słodycze? Da się! A pić zdrowe soki i jeść dużo warzyw i owoców? Oczywiście! Czy inni będą Cię za to krytykować lub traktować jak kosmitę z innego wymiaru? Niestety tak….

A czy mimo to warto? Przeczytajcie historię Renaty, która dzięki zmianom w diecie i stylu życia odzyskuje zdrowie i witalność. (więcej…)

Zdrowe czipsy? Proszę bardzo!


zdrowe czipsy

Gdy nadchodzi chłodna pora roku mniej czasu spędzamy w ruchu czy w ogóle na świeżym powietrzu, a więcej czasu spędzamy w domowych pieleszach. Rośnie też liczba imprez domowych, bo lubimy wtedy więcej czasu spędzać z przyjaciółmi. W te długie jesienne i zimowe wieczory różnego rodzaju pogryzanko-chrupanki przychodzą na myśl nie wiadomo skąd i… jakoś tak same wpadają w ręce. 

Co zrobić aby sobie zdrowo pochrupać? (więcej…)

Jak oszczędzać na jedzeniu czyli optymalizacja eksploatacji


skarbonka

Do napisania dzisiejszych rozważań zainspirował mnie wpis na blogu Michała Szafrańskiego, który pisze bloga o oszczędzaniu. Artykuł zatytułowany „Ile przepłacasz na jedzeniu (…)” koncentruje się na oszczędnościach jakie można zrobić kupując to czy tamto albo tu albo tam i korzystając z promocji (które czasem okazują się  pseudopromocjami – samo życie). Konkretnie Michał bierze pod lupę deser „Monte”, który uwielbia jego syn, a i on sam podjada. Pisze: „Nie podejmuję się rozmawiać o tym czy to dobrze czy to źle. Nie o tym jest ten artykuł. Ten aspekt niech sobie analizują blogi żywieniowe”. No cóż, czuję się wywołana do tablicy  😉

Ponieważ ten kto czyta mojego bloga wie, że sama nie lubię za nic przepłacać – poświęcę dzisiaj nieco czasu nie tyle na rozważaniach o braku zdrowotności „Monte” (bo z tego to chyba sam Michał zdaje sobie sprawę skoro napisał co napisał), ile skupię się na aspekcie funkcjonowania rodziny tak, aby sporo zaoszczędzić w skali roku. (więcej…)


Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress