Jesteś tu pierwszy raz i nie wiesz od czego zacząć? Kliknij Tutaj

Mit preparatów multiwitaminowych


witaminy

Wiele osób uważa, że suplementowanie diety preparatem witaminowym pomoże ochronić ich zdrowie. Obawiając się niedoborów łykają więc najrozmaitsze preparaty multiwitaminowe typu Centrum, Vigor, Vita-miner i tym podobne. Reklama przekonuje jakie to dla nas zdrowe i dobre, a poza tym kosztuje grosze dziennie i tak dalej. Dzieciom od najmłodszych lat podaje się „na wszelki wypadek” rozmaite Vibovity i Kinder Biovitale. Producenci kuszą kolorowymi pigułkami, a dla najmłodszych są owocowe żelki i zabawne Marsjanki. Powszechnie uważa się, że na wszelkie niedobory wystarczy łyknąć kolorową pigułkę. Szczególnie gdy nas coś dopadnie, np przeziębienie, ale również „tak na wszelki wypadek” czyli „dla zdrowotności”. To dobrze czy źle?

(więcej…)

Siemię lniane vs Chia – nasiona chia (szałwia hiszpańska)


chia i siemię

Weźmiemy dzisiaj pod lupę dwa rodzaje zdrowych nasion: siemię lniane i nasiona szałwi hiszpańskiej (tzw. Chia Seeds). Które z nich jest zdrowsze i dlaczego?

Wszyscy znamy siemię lniane (nasiona lnu zwyczajnego). To prawdziwy rezerwuar substancji służących zdrowiu. Poza tym jest dużo tańsze niż szałwia hiszpańska. Nasiona Chia są sporo droższe (cena potrafi sięgać powyżej 100 zł za kilogram), co może sugerować, iż są lepsze i mają większy wpływ na nasze zdrowie. Czyżby? Sprawdźmy.

(więcej…)

Zielona fasolka z pomidorkami cherry


fasolka

Niezwykle smakowite, aromatyczne, sycące i proste w wykonaniu danie. Prawie „raw” – fasolka choć wymaga zblanszowania pozostaje krucha i chrupiąca. Można zabrać ze sobą do pracy w szczelnie zamykanym pudełku. Świetne na domowe imprezy – smak cieszy podniebienie, a połączenie koloru zielonego i czerwonego cieszy oczy.

Jeśli użyjemy fasolki mrożonej przygotowanie dania zajmie nam raptem 15 minut.

(więcej…)

Czekolada to „superfood”?


czekolada

Ciężko chyba znaleźć kogoś, kto nie lubi czekolady. Witarianie ją nawet zaliczają do tzw. superfoods, czyli pożywienia, które posiada niezaprzeczalną supremację nad innymi ze względu na zawartość cennych składników i zalecają jej spożywanie, oczywiście w formie „raw” czyli ręcznie robionej „surowej” czekolady, przetwarzanej w temperaturze nie przekraczającej 42 stopnie Celsjusza.

Oprócz jednak antyutleniaczy, minerałów i flawonoidów, które są cenne dla ustroju, produkty te niosą ze sobą kilka zagrożeń. Pozwólcie zatem, że przytoczę 10 ważnych faktów na temat czekolady i kakao o których prawdopodobnie nikt Wam do tej pory nie powiedział.

(więcej…)

Kalafior z sezamem


kalafior z sezamem

Jeśli sezam spożywacie wcale lub ewentualnie raz do roku w postaci obrzydliwie słodkich sezamków wypełnionych białym cukrem (i równie niebezpiecznym dla zdrowia syropem fruktozowo-glukozowym) to czas to zmienić! Sezam można dodawać nie tylko na słodko do musli. Można go wkomponować także do niesłodkiego obiadu. (więcej…)


Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress